Albo i nie

Przyszło mi do głowy, że to mówienie o chęci „urodzenia się na  nowo” chyba nie oddaje dobrze tego, o co chodzi. No bo jeślibym się urodziła na nowo, to nie byłabym tym, kim jestem, prawda? A skoro obecna ja o tym marzy, to jednak widocznie jest w niej jakaś część, która identyfikuje się z sobą-jakiej-chcę i nie zamierza umierać.

Może to raczej jest tak, że gdzieś w bardzo wczesnym momencie, być może nawet w owym mitycznym łonie matki, zostałam złamana i teraz chodzi o to, by się „odłamać”, poskładać w całość, odzyskać/zbudować siebie taką, jaka miałam być, gdyby nie to złamanie.

No właśnie, ile jest w tym odzyskiwania, a ile budowania? Odzyskiwanie jest odzyskiwaniem, wyciąganiem z miejsc, do których została wyparta, swojej natury, ale ponieważ złamanie nastąpiło tak wcześnie, nie dojrzewałam normalnie, harmonijnie; część mnie zatrzymała się na jakimś bardzo wczesnym etapie i teraz muszę nadrabiać, budować siebie dorosłą. To jest cholernie trudne.

Złamanie polegało na tym, że w jakiś sposób zakazano mi istnienia. Istnienia jako niezależna, posiadająca wolę i potrzeby jednostka. Miałam prawo żyć tylko wtedy, gdy będę się w pełni podporządkowywać. I ta świadomość pokutowała we mnie bardzo długo. Być może w jakimś stopniu pokutuje do dziś, a nawet jeśli nie (choć chyba jednak tak), to mam cholernie dużo do nadganiania. I dlatego nie mam się co zżymać na siebie, że czasem będę sie zachowywać „niedojrzale”, emocjonalnie, bo to właśnie świadczy o tym, że jestem autentyczna.

Ciekawe zresztą, że to głównie sama w stosunku do siebie używam słowa „dziecinna”, bo bardzo dawno czegoś takiego z cudzych ust nie słyszałam. Muszę się nad tym zastanowić. Czy aby nie jest tak, że w domu rodzinnym często to słyszałam i tak jakoś utrwaliło mi się w głowie, że każde emocjonalne zachowanie, każde bronienie swojej wizji, swoich ideałów jest dziecinne?

Informacje o zciszy

A loser, but with perspectives
Ten wpis został opublikowany w kategorii autoterapia, dysfunkcje, problemy z adaptacją, rodzina dysfunkcyjna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.